Built-In Variables 組み込み変数

Rainmeter automatically creates a number of helpful variables for each skin. These variables do not need to be defined in the [Variables] section and cannot be directly modified by actions in a skin.Rainmeterは自動的に各スキンに役立つ変数をいくつか作成します。これらの変数は[Variables]セクションで定義する必要はなく、スキン内のアクションによって直接変更することもできません。

Note: All path variables already contain a trailing slash "\".注:すべてのパス変数には、末尾のスラッシュ「\」が既に含まれています。

Path variablesパス変数

#PROGRAMDRIVE# Example: C: or \\server\Users\#PROGRAMDRIVE# 例:C:または\\server\Users\

Drive or server Rainmeter is located on.ドライブまたはサーバーRainmeterが上にあります。

#PROGRAMPATH# Example: C:\Program Files\Rainmeter\#PROGRAMPATH# 例: C:\Program Files\Rainmeter\

Path to the program folder containing Rainmeter.exe.Rainmeter.exeを含むプログラムフォルダへのパス。

#SETTINGSPATH# Example: C:\Users\YourName\Appdata\Roaming\Rainmeter\#SETTINGSPATH# 例: C:\Users\YourName\Appdata\Roaming\Rainmeter\

Path to the folder containing Rainmeter.ini and other settings files and folders.Rainmeter.iniおよびその他の設定ファイルとフォルダを含むフォルダへのパス。

#SKINSPATH# Example: C:\Users\YourName\My Documents\Rainmeter\Skins\#SKINSPATH# 例: C:\Users\YourName\My Documents\Rainmeter\Skins\

Path to the skins folder.スキンフォルダへのパス。

#PLUGINSPATH# Example: C:\Program Files\Rainmeter\Plugins\#PLUGINSPATH# 例: C:\Program Files\Rainmeter\Plugins\

Path to the built-in plugins folder.組み込みプラグインフォルダへのパス。

#ADDONSPATH# Example: C:\Users\YourName\Appdata\Roaming\Rainmeter\Addons\#ADDONSPATH# 例: C:\Users\YourName\Appdata\Roaming\Rainmeter\Addons\

Path to the addons folder.アドオンフォルダへのパス。

Note: #ADDONSPATH# should be avoided when possible. Addons should be kept in the @Resources folder instead.注: #ADDONSPATH#可能な限り避けるべきです。アドオンは代わりに@Resourcesフォルダに保存する必要があります

Skin variablesスキン変数

#@# Example: C:\Users\YourName\Documents\Rainmeter\Skins\illustro\@Resources\#@# 例: C:\Users\YourName\Documents\Rainmeter\Skins\illustro\@Resources\

Path to the @Resources folder for the current skin.現在のスキンの@Resourcesフォルダへのパス。

#CURRENTPATH# Example: C:\Users\YourName\Documents\Rainmeter\Skins\illustro\Clock\#CURRENTPATH# 例: C:\Users\YourName\Documents\Rainmeter\Skins\illustro\Clock\

Path to the folder containing the current skin file.現在のスキンファイルを含むフォルダへのパス。

#CURRENTFILE# Example: Clock.ini#CURRENTFILE# 例: Clock.ini

File name of the current skin.現在のスキンのファイル名

#ROOTCONFIGPATH# Example: C:\Users\YourName\Documents\Rainmeter\Skins\illustro\#ROOTCONFIGPATH# 例: C:\Users\YourName\Documents\Rainmeter\Skins\illustro\

Path to Root config - Highest-level folder under the skins folder for the current skin.ルート設定へのパス- 現在のスキンのスキンフォルダの下の最上位フォルダ。

#ROOTCONFIG# Example: illustro#ROOTCONFIG# 例: illustro

Name of Root config - Highest-level folder under the skins folder for the current skin.ルート設定の名前- 現在のスキンのスキンフォルダの下の最上位フォルダ。

#CURRENTCONFIG# Example: illustro\Clock#CURRENTCONFIG# 例: illustro\Clock

Config name of current skin.現在のスキンの設定

#CURRENTCONFIGX#, #CURRENTCONFIGY#, #CURRENTCONFIGWIDTH#, #CURRENTCONFIGHEIGHT##CURRENTCONFIGX##CURRENTCONFIGY##CURRENTCONFIGWIDTH##CURRENTCONFIGHEIGHT#

Position and size of the current skin.

Note: These variables are dynamic, and will require DynamicVariables=1 where they are used to reflect changing values.現在のスキンの位置とサイズ

注:これらの変数は動的であり、DynamicVariables=1変化する値を反映するために使用される場所が必要になります。

Miscellaneous variablesその他の変数

#CRLF#

Creates a \n newline control character where used. Useful in String meters to display text on separate lines.\n使用されている場所に改行制御文字を作成します。文字列メーターでテキストを別々の行に表示するのに便利です。

Example: Text=Line1#CRLF#Line2


Note: The Windows standard \r\n (carriage return / linefeed) is not needed in String meters in Rainmeter, but it you wanted to obtain that, perhaps to write to some file, you would use the Character Reference Variables syntax of [\13][\10], which would be resolved to \r\n, or carriage return / linefeed.例: Text=Line1#CRLF#Line2


注意: Windowsの標準\r\nRainmeterのStringメートルで必要とされていないが(キャリッジリターン/ラインフィード)が、それあなたが、それを得るために、おそらくいくつかのファイルに書きたかった、あなたが使用する文字参照変数の構文[\13][\10]に解決されるだろう、\r\nまたはキャリッジリターン/ラインフィード。

#CURRENTSECTION#

The name of the section in which the variable is used. Provides a blank string if used in another context, such as GetVariable in a Lua script.変数が使用されているセクションの名前。LuaスクリプトのGetVariableなど、他のコンテキストで使用されている場合は空白の文字列を提供します。

#CONFIGEDITOR#

The path and executable for the text editor defined in ConfigEditor in Rainmeter settings, or the text editor associated with .ini files in Windows. The default will be Windows Notepad.exe.

Note: This variable is dynamic, and will require DynamicVariables=1 to detect changes made to this setting while the skin is running.Rainmeter設定のConfigEditorで定義されているテキストエディタ、またはWindowsの.iniファイルに関連付けられているテキストエディタのパスと実行可能ファイル。デフォルトはWindows Notepad.exeです。

注:この変数は動的でありDynamicVariables=1、スキンの実行中にこの設定に加えられた変更を検出する必要があります。

Example: LeftMouseUpAction=["#CONFIGEDITOR#" "#@#Variables.inc"].例:LeftMouseUpAction=["#CONFIGEDITOR#" "#@#Variables.inc"]

Monitor variablesモニタ変数

Notes:ノート:

Monitor variables are dynamic, and DynamicVariables=1 will be required to detect changes when used in a skin. The values will be static when used in the [Rainmeter] section of a skin.モニタ変数は動的でありDynamicVariables=1、スキンで使用されたときに変更を検出するために必要になります。スキンの[Rainmeter]セクションで使用すると、値は静的になります。

When the variables are used without specifying an @N monitor number, by default the values will be based on the primary monitor, where Rainmeter is started. In order to have the values reflect the monitor the skin is currently on, set AutoSelectScreen to "1" in Manage. or alternately, use the !AutoSelectScreen bang in the skin.モニタ番号を指定せずに変数を使用すると、デフォルトでは、Rainmeterが起動されているプラ??イマリモニタに基づいた値になります。現在スキンがあるモニターに値を反映させるには、ManageでAutoSelectScreenを "1"に設定ます。あるいは、スキンに!AutoSelectScreen bangを使用します@N

#WORKAREAX#, #WORKAREAY#, #WORKAREAWIDTH#, #WORKAREAHEIGHT##WORKAREAX##WORKAREAY##WORKAREAWIDTH##WORKAREAHEIGHT#

Work area position and size of the current monitor.現在のモニターの作業域の位置とサイズ。

#SCREENAREAX#, #SCREENAREAY#, #SCREENAREAWIDTH#, #SCREENAREAHEIGHT##SCREENAREAX##SCREENAREAY##SCREENAREAWIDTH##SCREENAREAHEIGHT#

Screen area position and size of the current monitor.現在のモニターの画面領域の位置とサイズ。

#PWORKAREAX#, #PWORKAREAY#, #PWORKAREAWIDTH#, #PWORKAREAHEIGHT##PWORKAREAX##PWORKAREAY##PWORKAREAWIDTH##PWORKAREAHEIGHT#

Work area position and size of the primary monitor.主モニターの作業域の位置とサイズ。

#PSCREENAREAX#, #PSCREENAREAY#, #PSCREENAREAWIDTH#, #PSCREENAREAHEIGHT##PSCREENAREAX##PSCREENAREAY##PSCREENAREAWIDTH##PSCREENAREAHEIGHT#

Screen area position and size of the primary monitor.プライマリモニタの画面領域の位置とサイズ。

#WORKAREAX@N#, #WORKAREAY@N#, #WORKAREAWIDTH@N#, #WORKAREAHEIGHT@N##WORKAREAX@N#、、、#WORKAREAY@N##WORKAREAWIDTH@N##WORKAREAHEIGHT@N#

Work area position and size of the Nth monitor.N番目のモニターの作業域の位置とサイズ。

#SCREENAREAX@N#, #SCREENAREAY@N#, #SCREENAREAWIDTH@N#, #SCREENAREAHEIGHT@N##SCREENAREAX@N#、、、#SCREENAREAY@N##SCREENAREAWIDTH@N##SCREENAREAHEIGHT@N#

Screen area position and size of the Nth monitor.N番目のモニターの画面領域の位置とサイズ。

#VSCREENAREAX#, #VSCREENAREAY#, #VSCREENAREAWIDTH#, #VSCREENAREAHEIGHT##VSCREENAREAX##VSCREENAREAY##VSCREENAREAWIDTH##VSCREENAREAHEIGHT#

Position and size of the virtual screen.仮想画面の位置とサイズ

関連記事

スポンサーリンク

PupSQLite

ホームページ製作・web系アプリ系の製作案件募集中です。

上に戻る