RFC3896 日本語訳
3896 Definitions of Managed Objects for the DS3/E3 Interface Type. O.Nicklass, Ed.. September 2004. (Format: TXT=129547 bytes) (Obsoletes RFC2496) (Status: PROPOSED STANDARD)
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RFC一覧
英語原文
Network Working Group O. Nicklass, Ed. Request for Comments: 3896 RAD Data Communications, Ltd. Obsoletes: 2496 September 2004 Category: Standards Track
ワーキンググループO.Nicklass、エドをネットワークでつないでください。コメントのために以下を要求してください。 3896radのデータ通信Ltd.は以下を時代遅れにします。 2496 2004年9月のカテゴリ: 標準化過程
Definitions of Managed Objects for the DS3/E3 Interface Type
3DS3/Eのインターフェース型のための管理オブジェクトの定義
Status of this Memo
このMemoの状態
This document specifies an Internet standards track protocol for the Internet community, and requests discussion and suggestions for improvements. Please refer to the current edition of the "Internet Official Protocol Standards" (STD 1) for the standardization state and status of this protocol. Distribution of this memo is unlimited.
このドキュメントは、インターネットコミュニティにインターネット標準化過程プロトコルを指定して、改良のために議論と提案を要求します。 このプロトコルの標準化状態と状態への「インターネット公式プロトコル標準」(STD1)の現行版を参照してください。 このメモの分配は無制限です。
Copyright Notice
版権情報
Copyright (C) The Internet Society (2004).
Copyright(C)インターネット協会(2004)。
Abstract
要約
This memo defines a portion of the Management Information Base (MIB) for use with network management protocols in the Internet community. In particular, it describes objects used for managing DS3 and E3 interfaces. This document is a companion to the documents that define Managed Objects for the DS0, DS1/E1/DS2/E2 and Synchronous Optical Network/Synchronous Digital Hierarchy (SONET/SDH) Interface Types. This document obsoletes RFC 2496.
ネットワーク管理プロトコルがインターネットコミュニティにある状態で、このメモは使用のために、Management Information基地の一部(MIB)を定義します。 特に、それはDS3を管理するのに使用される物と3Eのインタフェースについて説明します。 このドキュメントはDS0、2 1/DS2/E DS1/E、および同期式光通信網/同期デジタルハイアラーキ(Sonet/SDH)インタフェースTypesのためにManaged Objectsを定義するドキュメントへの仲間です。 このドキュメントはRFC2496を時代遅れにします。
Table of Contents
目次
1. The Internet Standard Management Framework. . . . . . . . . . 2 1.1. Changes from RFC 2496 . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 1.2. Changes from RFC 1407 . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 1.3. Companion Documents . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 2. Overview. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 2.1. Use of ifTable for DS3 Layer . . . . . . . . . . . . . 4 2.2. Usage Guidelines. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 2.2.1. Usage of ifStackTable . . . . . . . . . . . . . 5 2.2.2. Usage of Channelization for DS3, DS1, DS0 . . . 7 2.2.3. Usage of Channelization for DS3, DS2, DS1 . . . 8 2.2.4. Usage of Loopbacks . . . . . . . . . . . . . . 9 2.3. Objectives of this MIB Module . . . . . . . . . . . . . 10 2.4. DS3/E3 Terminology . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 2.4.1. Error Events. . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 2.4.2. Performance Parameters. . . . . . . . . . . . . 11 2.4.3. Performance Defects . . . . . . . . . . . . . . 14
1. インターネットの標準の管理枠組み。 . . . . . . . . . 2 1.1. RFC2496.21.2からの変化。 RFC1407.31.3からの変化。 仲間ドキュメント. . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 2。 概観。 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 2.1. ifTableのDS3層. . . . . . . . . . . . . 4 2.2の使用。 用法ガイドライン。 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 2.2.1. ifStackTable. . . . . . . . . . . . . 5 2.2.2の用法。 DS3、DS1、DS0. . . 7 2.2.3のためのチャネル化の用法。 DS3、DS2、DS1. . . 8 2.2.4のためのチャネル化の用法。 ループバック. . . . . . . . . . . . . . 9 2.3の用法。 このMIB Module. . . . . . . . . . . . . 10 2.4の目的。 3用語. . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 2.4.1DS3/E。 誤り出来事。 . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 2.4.2. パフォーマンスパラメタ。 . . . . . . . . . . . . 11 2.4.3. パフォーマンス欠陥. . . . . . . . . . . . . . 14
Nicklass Standards Track [Page 1] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[1ページ]RFC3896
2.4.4. Other Terms . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 3. Object Definitions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 4. Appendix A - Use of the dsx3IfIndex and dsx3LineIndex. . . . . 54 5. Appendix B - The delay approach to Unavailable Seconds . . . . 56 6. Acknowledgments. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 7. References . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 7.1. Normative References . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 7.2. Informative References . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 8. Security Considerations. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 9. Author's Address . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 10. Full Copyright Statement . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
2.4.4. 他の用語. . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 3。 オブジェクト定義. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 4。 付録A--dsx3IfIndexとdsx3LineIndexの使用。 . . . . 54 5. 付録B--Unavailable Seconds. . . . 56 6への遅れアプローチ。 承認。 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 7. 参照. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 7.1。 引用規格. . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 7.2。 有益な参照. . . . . . . . . . . . . . . . . 59 8。 セキュリティ問題。 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 9. 作者のアドレス. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 10。 完全な著作権宣言文. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
1. The Internet Standard Management Framework
1. インターネットの標準の管理枠組み
For a detailed overview of the documents that describe the current Internet-Standard Management Framework, please refer to section 7 of RFC 3410 [RFC3410].
現在のインターネット標準のManagement Frameworkについて説明するドキュメントの詳細な概観について、RFC3410[RFC3410]のセクション7を参照してください。
Managed objects are accessed via a virtual information store, termed the Management Information Base or MIB. MIB objects are generally accessed through the Simple Network Management Protocol (SNMP). Objects in the MIB are defined using the mechanisms defined in the Structure of Management Information (SMI). This memo specifies a MIB module that is compliant to the SMIv2, which is described in STD 58, RFC 2578 [RFC2578], STD 58, RFC 2579 [RFC2579] and STD 58, RFC 2580 [RFC2580].
管理オブジェクトはManagement Information基地と呼ばれた仮想情報店かMIBを通してアクセスされます。 一般に、MIB物はSimple Network Managementプロトコル(SNMP)を通してアクセスされます。 MIBの物は、Management情報(SMI)のStructureで定義されたメカニズムを使用することで定義されます。 このメモはSTD58とRFC2578[RFC2578]とSTD58とRFC2579[RFC2579]とSTD58RFC2580[RFC2580]で説明されるSMIv2に対応であるMIBモジュールを指定します。
1.1. Changes from RFC 2496
1.1. RFC2496からの変化
The changes from [RFC2496] are the following:
[RFC2496]からの変化は以下です:
(1) The dsx3FracIfIndex SYNTAX matches the description range.
(1) dsx3FracIfIndex SYNTAXは記述範囲に合っています。
(2) Reference was added to Circuit Identifier object.
(2) 参照はCircuit Identifier物に追加されました。
(3) Usage of ifStackTable section was updated.
(3) ifStackTable部の使用法をアップデートしました。
(4) Align the DESCRIPTION clauses of few statistic objects with the near end definition, the far end definition and with [RFC3593].
(4) 近い終わりの定義(定義と[RFC3593]がある遠端)にわずかな統計値物の記述節を並べてください。
(5) Add new value, dsx3M13, to dsx3LineType.
(5) 新しい値、dsx3M13をdsx3LineTypeに加えてください。
Nicklass Standards Track [Page 2] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[2ページ]RFC3896
1.2. Changes from RFC 1407
1.2. RFC1407からの変化
The changes from RFC 1407 are the following:
RFC1407からの変化は以下です:
(1) The Fractional Table has been deprecated.
(1) Fractional Tableは非難されました。
(2) This document uses SMIv2.
(2) このドキュメントはSMIv2を使用します。
(3) Values are given for ifTable and ifXTable.
(3) ifTableとifXTableのために値を与えます。
(4) Example usage of ifStackTable is included.
(4) ifStackTableの例の使用法は含まれています。
(5) dsx3IfIndex has been deprecated.
(5) dsx3IfIndexは非難されました。
(6) The definition of valid intervals has been clarified for the case where the agent proxied for other devices. In particular, the treatment of missing intervals has been clarified.
(6) 有効な間隔の定義はエージェントが対向機器のためにproxiedしたケースのためにはっきりさせられました。 特に、なくなった間隔の処理ははっきりさせられました。
(7) An inward loopback has been added.
(7) 内部ループバックは加えられます。
(8) Additional lineStatus bits have been added for Near End in Unavailable Signal State, Carrier Equipment Out of Service.
(8) 追加lineStatusビットはUnavailable Signal州におけるNear End、ServiceのCarrier Equipment Outのために加えられます。
(9) A read-write line Length object has been added.
(9) 読書して書いている線Length物は加えられます。
(10) Added a lineStatus last change, trap and enabler.
(10) 加えられて、lineStatusは変化、罠、およびイネーブラを持続します。
(11) Textual Conventions for statistics objects have been used.
(11) 統計物のための原文のConventionsは使用されました。
(12) A new object, dsx3LoopbackStatus, has been introduced to reflect the loopbacks established on a DS3/E3 interface and the source to the requests. dsx3LoopbackConfig continues to be the desired loopback state while dsx3LoopbackStatus reflects the actual state.
(12) 新しい物(dsx3LoopbackStatus)は、DS3/E3インタフェースとソースの上で要求に確立されたループバックを反映するために紹介されました。dsx3LoopbackStatusが実際の状態を反映する間、dsx3LoopbackConfigはずっと必要なループバック状態です。
(13) A dual loopback has been added to allow the setting of an inward loopback and a line loopback at the same time.
(13) 二元的なループバックは、同時に内部ループバックと線ループバックの設定を許すために加えられます。
(14) An object has been added to indicated whether or not this is a channelized DS3/E3.
示されて、物がこれが3channelized DS3/Eであるか否かに関係なく、加えられる(14)。
(15) A new object has been added to indicate which DS1 is to set for remote loopback.
(15) 新しい物は、リモートループバックのためにセットするためにDS1がどれであるかを示すために加えられます。
Nicklass Standards Track [Page 3] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[3ページ]RFC3896
1.3. Companion Documents
1.3. 仲間ドキュメント
This document is a companion to the documents that define Managed Objects for the DS0 [RFC2494], DS1/E1/DS2/E2 [RFC3895], and Synchronous Optical Network/Synchronous Digital Hierarchy (SONET/SDH) [RFC3592] Interface Types.
このドキュメントはDS0[RFC2494]、2 1/DS2/E DS1/Eの[RFC3895]、および同期式光通信網/同期デジタルハイアラーキ(Sonet/SDH)[RFC3592]インタフェースTypesのためにManaged Objectsを定義するドキュメントへの仲間です。
2. Overview
2. 概観
These objects are used when the particular media being used to realize an interface is a DS3/E3 interface. At present, this applies to these values of the ifType variable in the Internet-standard MIB:
インタフェースが3DS3/Eであるとわかるのに使用される特定のメディアが連結するとき、これらの物は使用されています。 現在のところ、これはインターネット標準MIBのifType変数のこれらの値に適用されます:
ds3 (30)
ds3(30)
The DS3 definitions contained herein are based on the DS3 specifications in ANSI T1.102-1987 [ANSI-T1.102], ANSI T1.107-1988 [ANSI-T1.107], ANSI T1.107a-1990 [ANSI-T1.107a], and ANSI T1.404-1989 [ANSI-T1.404]. The E3 definitions contained herein are based on the E3 specifications in CCITT G.751 [CCITT-G.751] and ETSI T/NA(91)18 [ETSI-T/NA(91)18].
ここに含まれたDS3定義はANSI T1.102-1987[ANSI-T1.102]、ANSI T1.107-1988[ANSI-T1.107]、ANSI T1.107a-1990[ANSI-T1.107a]、およびANSI T1.404-1989[ANSI-T1.404]のDS3仕様に基づいています。 ここに含まれた3ユーロの定義がCCITT G.751[CCITT-G.751]とETSI T/NA(91)18[ETSI-T/NA(91)18]の3Eの仕様に基づいています。
2.1. Use of ifTable for DS3 Layer
2.1. ifTableのDS3層の使用
Only the ifGeneralInformationGroup needs to be supported.
ifGeneralInformationGroupだけが、支持される必要があります。
ifTable Object Use for DS3 Layer =================================================================== ifIndex Interface index.
DS3層のifTable物の使用=================================================================== ifIndex Interfaceは索引をつけます。
ifDescr See interfaces MIB [RFC2863]
ifDescr SeeはMIBを連結します。[RFC2863]
ifType ds3(30)
ifType ds3(30)
ifSpeed Speed of line rate DS3 - 44736000 E3 - 34368000
ライン料率DS3のifSpeed Speed--44736000E3--34368000
ifPhysAddress The value of the Circuit Identifier. If no Circuit Identifier has been assigned this object should have an octet string with zero length.
ifPhysAddress、Circuit Identifierの値。 Circuit Identifierが全く割り当てられていないなら、この物には、ゼロ・レングスがある八重奏ストリングがあるはずです。
ifAdminStatus See interfaces MIB [RFC2863]
ifAdminStatus SeeはMIBを連結します。[RFC2863]
ifOperStatus See interfaces MIB [RFC2863]
ifOperStatus SeeはMIBを連結します。[RFC2863]
ifLastChange See interfaces MIB [RFC2863]
ifLastChange SeeはMIBを連結します。[RFC2863]
Nicklass Standards Track [Page 4] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[4ページ]RFC3896
ifName See interfaces MIB [RFC2863]
ifName SeeはMIBを連結します。[RFC2863]
ifLinkUpDownTrapEnable Set to enabled(1).
ifLinkUpDownTrapEnable Set、(1)を可能にしました。
ifHighSpeed Speed of line in Mega-bits per second (either 45 or 34)
Mega-bpsにおける線のifHighSpeed Speed(45か34)
ifConnectorPresent Set to true(1) normally, except for cases such as DS3/E3 over AAL1/ATM where false(2) is appropriate
ifConnectorPresent Set、(1) 本当に、通常、AAL1/ATMの上の3DS3/Eなどのケースを除いて、(2)は誤っているところで適切です。
2.2. Usage Guidelines
2.2. 用法ガイドライン
2.2.1. Usage of ifStackTable
2.2.1. ifStackTableの使用法
The object dsx3IfIndex has been deprecated. This object previously allowed a very special proxy situation to exist for Routers and CSUs. This section now describes how to use ifStackTable to represent this relationship.
物のdsx3IfIndexは非難されました。 この物で、非常に特別なプロキシ状況は以前に、RoutersとCSUsのために存在しました。 このセクションは現在、この関係を表すのにifStackTableを使用する方法を説明します。
The paragraphs discussing dsx3IfIndex and dsx3LineIndex have been preserved in Appendix A for informational purposes.
パラグラフのdsx3IfIndexについて議論して、dsx3LineIndexは情報の目的のためにAppendix Aに保存されました。
The ifStackTable is used in the proxy case to represent the association between pairs of interfaces, e.g., this DS3 is attached to that DS3. This use is consistent with the use of the ifStackTable to show the association between various sub-layers of an interface. In both cases entire PDUs are exchanged between the interface pairs - in the case of a DS3, entire DS3 frames are exchanged; in the case of PPP and HDLC, entire HDLC frames are exchanged. This usage is not meant to suggest the use of the ifStackTable to represent Time Division Multiplexing (TDM) connections in general.
ifStackTableは組のインタフェースの間の協会を代表するのにプロキシ事件に使用されます、例えば、このDS3がそのDS3に取り付けられます。 この使用はインタフェースの様々な副層の間の協会を見せているifStackTableの使用と一致しています。 どちらの場合も、インタフェース組の間で全体のPDUsを交換します--DS3の場合では、全体のDS3フレームを交換します。 PPPとHDLCの場合では、全体のHDLCフレームを交換します。 この用法はそうです。一般に、Time事業部Multiplexing(TDM)接続の代理をするためにifStackTableの使用を示すことを意味しませんでした。
External&Internal interface scenario: the SNMP Agent resides on a host external from the device supporting DS3/E3 interfaces (e.g., a router). The Agent represents both the host and the DS3/E3 device.
外部とInternalインタフェースシナリオ: SNMPエージェントは3DS3/Eのインタフェース(例えば、ルータ)を支持する装置からの外部のホストの上に住んでいます。 エージェントはホストと3DS3/Eの装置の両方を表します。
Nicklass Standards Track [Page 5] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[5ページ]RFC3896
Example:
例:
A shelf full of CSUs connected to a Router. An SNMP Agent residing on the router proxies for itself and the CSU. The router has also an Ethernet interface:
CSUsでいっぱいの棚はRouterに接続しました。 それ自体のためのルータプロキシとCSUに住んでいるSNMPエージェント。 また、ルータには、イーサネットインタフェースがあります:
+-----+ | | | | | | +---------------------+ |E | | 44.736 MBPS | ds3 M13 Line#A | ds3 C-bit Parity |t | R |---------------+ - - - - - - - - - +------> |h | | | | |e | O | 44.736 MBPS | ds3 M13 Line#B | ds3 C-bit Parity |r | |---------------+ - - - - - - - - - - +------> |n | U | | | |e | | 44.736 MBPS | ds3 M13 Line#C | ds3 C-bit Parity |t | T |---------------+ - - - -- -- - - - - +------> | | | | | |-----| E | 44.736 MBPS | ds3 M13 Line#D | ds3 C-bit Parity | | |---------------+ - - - - -- - - - - +------> | | R | |_____________________| | | | | +-----+
+-----+ | | | | | | +---------------------+ |E| | 44.736 MBPS| ds3 M13線#A| ds3C-ビットParity|t| R|---------------+ - - - - - - - - - +------>| h| | | | |e| O| 44.736 MBPS| ds3 M13線#B| ds3C-ビットParity|r| |---------------+ - - - - - - - - - - +------>| n| U| | | |e| | 44.736 MBPS| ds3 M13線#C| ds3C-ビットParity|t| T|---------------+ - - - -- -- - - - - +------>|、|、|、|、| |-----| E| 44.736 MBPS| ds3 M13線#D| ds3C-ビットParity| | |---------------+ - - - - -- - - - - +------>|、| R| |_____________________| | | | | +-----+
The assignment of the index values could for example be:
例えば、インデックス値の課題は以下の通りであるかもしれません。
ifIndex Description 1 Ethernet 2 Line#A Router 3 Line#B Router 4 Line#C Router 5 Line#D Router 6 Line#A CSU Router 7 Line#B CSU Router 8 Line#C CSU Router 9 Line#D CSU Router 10 Line#A CSU Network 11 Line#B CSU Network 12 Line#C CSU Network 13 Line#D CSU Network
ifIndex記述1イーサネット2がルータ3線#Bルータ4線#Cルータ5線#Dルータ6が裏打ちする#、を裏打ちする、#CSUルータ7線#B CSUルータ8線#C CSUルータ9線#D CSUルータ10はCSUネットワーク11線#B CSUネットワーク12線#C CSUネットワーク13線#D CSUがネットワークでつなぐ#、を裏打ちします。
Nicklass Standards Track [Page 6] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[6ページ]RFC3896
The ifStackTable is then used to show the relationships between the various DS3 interfaces.
そして、ifStackTableは、様々なDS3インタフェースの間の関係を示しているのに使用されます。
ifStackTable Entries
ifStackTableエントリー
HigherLayer LowerLayer 2 6 3 7 4 8 5 9 6 10 7 11 8 12 9 13
HigherLayer LowerLayer2 6 3 7 4 8 5 9 6 10、7、11、8、12、9、13
If the CSU shelf is managed by itself by a local SNMP Agent, the situation would be identical, except the Ethernet and the 4 router interfaces are deleted. Interfaces would also be numbered from 1 to 8.
CSU棚が地元のSNMPエージェント自身によって管理されるなら、イーサネットを除いて、状況は同じでしょう、そして、4つのルータインタフェースが削除されます。 また、インタフェースは1〜8まで付番されるでしょう。
ifIndex Description 1 Line#A CSU Router 2 Line#B CSU Router 3 Line#C CSU Router 4 Line#D CSU Router 5 Line#A CSU Network 6 Line#B CSU Network 7 Line#C CSU Network 8 Line#D CSU Network
ifIndex記述1線#、はCSUネットワーク6線#B CSUネットワーク7線#C CSUネットワーク8線#D CSUがネットワークでつなぐCSUルータ2線#B CSUルータ3線#C CSUルータ4線#D CSUルータ5線#です。
ifStackTable Entries
ifStackTableエントリー
HigherLayer LowerLayer 1 5 2 6 3 7 4 8
HigherLayer LowerLayer1 5 2 6 3 7 4 8
2.2.2. Usage of Channelization for DS3, DS1, DS0
2.2.2. DS3、DS1、DS0のためのチャネル化の用法
An example is given here to explain the channelization objects in the DS3, DS1, and DS0 MIBs to help the implementor use the objects correctly. Treatment of E3 and E1 would be similar, with the number of DS0s being different depending on the framing of the E1.
例は、作成者が正しく物を使用するのを助けるDS3、DS1、およびDS0 MIBsのチャネル化物について説明するためにここに出されます。 3ユーロと1ユーロの処理は同様でしょう、1Eの縁どりによって、DS0sの数が異なっていた状態で。
Nicklass Standards Track [Page 7] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[7ページ]RFC3896
Assume that a DS3 (with ifIndex 1) is Channelized into DS1s (without DS2s). The object dsx3Channelization is set to enabledDs1. When this object is set to enabledDS1, 28 ifEntries of type DS1 will be created by the agent. If dsx3Channelization is set to disabled, then the DS1s are destroyed.
DS3(ifIndex1と)がDS1s(DS2sのない)へのChannelizedであると仮定してください。 物のdsx3ChannelizationはenabledDs1に用意ができています。 この物がenabledDS1に設定されるとき、タイプDS1の28ifEntriesがエージェントによって作成されるでしょう。 dsx3Channelizationが身体障害者に用意ができているなら、DS1sは破壊されます。
Assume the entries in the ifTable for the DS1s are created in channel order and the ifIndex values are 2 through 29. In the DS1 MIB, there will be an entry in the dsx1ChanMappingTable for each ds1. The entries will be as follows:
ifIndex値が2〜DS1sのためのifTableのエントリーがチャンネル注文で作成されて、29であると仮定してください。 DS1 MIBに、エントリーが各ds1のためのdsx1ChanMappingTableにあるでしょう。 エントリーは以下の通りになるでしょう:
dsx1ChanMappingTable Entries
dsx1ChanMappingTableエントリー
ifIndex dsx1Ds1ChannelNumber dsx1ChanMappedIfIndex 1 1 2 1 2 3 ...... 1 28 29
ifIndex dsx1Ds1ChannelNumber dsx1ChanMappedIfIndex1 1 2 1 2 3… 1 28 29
In addition, the DS1s are channelized into DS0s. The object dsx1Channelization is set to enabledDS0 for each DS1. There will be 24 DS0s in the ifTable for each DS1. Assume the entries in the ifTable are created in channel order and the ifIndex values for the DS0s in the first DS1 are 30 through 53. In the DS0 MIB [RFC2494], there will be an entry in the dsx0ChanMappingTable for each DS0. The entries will be as follows:
さらに、DS1sはDS0sにchannelizedされます。 物のdsx1Channelizationは各DS1のためにenabledDS0に用意ができています。 24DS0sが各DS1のためのifTableにあるでしょう。 最初のDS1のDS0sのためのifIndex値が30〜ifTableのエントリーがチャンネル注文で作成されて、53であると仮定してください。 DS0 MIB[RFC2494]に、エントリーが各DS0のためのdsx0ChanMappingTableにあるでしょう。 エントリーは以下の通りになるでしょう:
dsx0ChanMappingTable Entries
dsx0ChanMappingTableエントリー
ifIndex dsx0Ds0ChannelNumber dsx0ChanMappedIfIndex 2 1 30 2 2 31 ...... 2 24 53
ifIndex dsx0Ds0ChannelNumber dsx0ChanMappedIfIndex2 1 30、2 2、31… 2 24 53
2.2.3. Usage of Channelization for DS3, DS2, DS1
2.2.3. DS3、DS2、DS1のためのチャネル化の用法
An example is given here to explain the channelization objects in the DS3 and DS1 MIBs to help the implementor use the objects correctly.
例は、作成者が正しく物を使用するのを助けるためにDS3とDS1 MIBsのチャネル化物について説明するためにここに出されます。
Assume that a DS3 (with ifIndex 1) is Channelized into DS2s. The object dsx3Channelization is set to enabledDs2. There will be 7 DS2s (ifType of DS1) in the ifTable. Assume the entries in the ifTable for the DS2s are created in channel order and the ifIndex values are 2 through 8. In the DS1 MIB [RFC3895], there will be an entry in the dsx1ChanMappingTable for each DS2. The entries will be as follows:
DS3(ifIndex1と)がDS2sへのChannelizedであると仮定してください。 物のdsx3ChannelizationはenabledDs2に用意ができています。 7DS2s(DS1のifType)がifTableにあるでしょう。 ifIndex値が2〜DS2sのためのifTableのエントリーがチャンネル注文で作成されて、8であると仮定してください。 DS1 MIB[RFC3895]に、エントリーが各DS2のためのdsx1ChanMappingTableにあるでしょう。 エントリーは以下の通りになるでしょう:
Nicklass Standards Track [Page 8] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[8ページ]RFC3896
dsx1ChanMappingTable Entries
dsx1ChanMappingTableエントリー
ifIndex dsx1Ds1ChannelNumber dsx1ChanMappedIfIndex 1 1 2 1 2 3 ...... 1 7 8
ifIndex dsx1Ds1ChannelNumber dsx1ChanMappedIfIndex1 1 2 1 2 3… 1 7 8
In addition, the DS2s are channelized into DS1s. The object dsx1Channelization is set to enabledDS1 for each DS2. There will be 4 DS1s in the ifTable for each DS2. Assume the entries in the ifTable are created in channel order and the ifIndex values for the DS1s in the first DS2 are 9 through 12, then 13 through 16 for the second DS2, and so on. In the DS1 MIB, there will be an entry in the dsx1ChanMappingTable for each DS1. The entries will be as follows:
さらに、DS2sはDS1sにchannelizedされます。 物のdsx1Channelizationは各DS2のためにenabledDS1に用意ができています。 4DS1sが各DS2のためのifTableにあるでしょう。 最初のDS2のDS1sのためのifIndex値が当時9〜12、第2DS2などのための13〜ifTableのエントリーがチャンネル注文で作成されて、16であると仮定してください。 DS1 MIBに、エントリーが各DS1のためのdsx1ChanMappingTableにあるでしょう。 エントリーは以下の通りになるでしょう:
dsx1ChanMappingTable Entries
dsx1ChanMappingTableエントリー
ifIndex dsx1Ds1ChannelNumber dsx1ChanMappedIfIndex 2 1 9 2 2 10 2 3 11 2 4 12 3 1 13 3 2 14 ... 8 4 36
ifIndex dsx1Ds1ChannelNumber dsx1ChanMappedIfIndex2 1 9 2 2 10、2 3、11、2 4、12、3 1、13、3 2、14… 8 4 36
2.2.4. Usage of Loopbacks
2.2.4. ループバックの用法
This section discusses the behaviour of objects related to loopbacks.
このセクションはループバックに関連する物のふるまいについて論じます。
The object dsx3LoopbackConfig represents the desired state of loopbacks on this interface. Using this object a Manager can request: LineLoopback PayloadLoopback (if ESF framing) InwardLoopback DualLoopback (Line + Inward) NoLoopback
物のdsx3LoopbackConfigはこのインタフェースにループバックの必要な状態を表します。 この物を使用して、マネージャは以下を要求できます。 LineLoopback PayloadLoopback、(ESF縁どり) InwardLoopback DualLoopbackの(線+内部)のNoLoopbackです。
The remote end can also request lookbacks either through the FDL channel if ESF or inband if D4. The loopbacks that can be requested this way are:
また、リモートエンドはESFか「不-バンド」であるならD4であるならFDLチャンネルでlookbacksを要求できます。 このように要求できるループバックは以下の通りです。
LineLoopback PayloadLoopback (if ESF framing) NoLoopback
LineLoopback PayloadLoopback、(ESF縁どり) NoLoopbackです。
Nicklass Standards Track [Page 9] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[9ページ]RFC3896
To model the current state of loopbacks on a DS3 interface, the object dsx3LoopbackStatus defines which loopback is currently applied to an interface. This object, which is a bitmap, will have bits turned on which reflect the currently active loopbacks on the interface as well as the source of those loopbacks.
DS3インタフェースにループバックの現状を似せるために、物のdsx3LoopbackStatusは、どのループバックが現在インタフェースに付けられるかを定義します。 この物(ビットマップである)には、それらのループバックの源と同様にインタフェースに現在アクティブなループバックを反映するつけられたビットがあるでしょう。
The following restrictions/rules apply to loopbacks:
以下の制限/規則はループバックに適用されます:
The far end cannot undo loopbacks set by a manager.
遠端はマネージャによって設定されたループバックを元に戻すことができません。
A manager can undo loopbacks set by the far end.
マネージャは遠端によって設定されたループバックを元に戻すことができます。
Both a line loopback and an inward loopback can be set at the same time. Only these two loopbacks can co-exist and either one may be set by the manager or the far end. A LineLoopback request from the far end is incremental to an existing Inward loopback established by a manager. When a NoLoopback is received from the far end in this case, the InwardLoopback remains in place.
同時に、線ループバックと内部ループバックの両方を設定できます。 これらの2つのループバックしか共存できません、そして、どちらかがマネージャか遠端によって設定されるかもしれません。 遠端からのLineLoopback要求はマネージャによって確立された既存のInwardループバックに増加です。 この場合遠端からNoLoopbackを受け取るとき、InwardLoopbackは適所に残っています。
2.3. Objectives of this MIB Module
2.3. このMIB Moduleの目的
There are numerous things that could be included in a MIB for DS3/E3 signals: the management of multiplexors, CSUs, DSUs, and the like. The intent of this document is to facilitate the common management of all devices with DS3/E3 interfaces. As such, a design decision was made up front to very closely align the MIB with the set of objects that can generally be read from DS3/E3 devices that are currently deployed.
3DS3/Eの信号のためのMIBに含むことができた多数のものがあります: マルチプレクサー、CSUs、DSUs、および同様のものの管理。 このドキュメントの意図は3DS3/Eのインタフェースがあるすべての装置の一般的な管理を容易にすることです。 そういうものとして、非常に密接に一般に、現在配備される3DS3/Eの装置から読むことができる物のセットにMIBを一直線にするために前払いでデザイン決定をしました。
2.4. DS3/E3 Terminology
2.4. 3DS3/Eの用語
The terminology used in this document to describe error conditions on a DS3 interface as monitored by a DS3 device are based on the late but not final draft of what became the ANSI T1.231 standard [ANSI- T1.231]. If the definition in this document does not match the definition in the ANSI T1.231 document, the implementer should follow the definition described in this document.
DS3装置によってモニターされるようにDS3インタフェースでエラー条件について説明するのに本書では使用される用語はANSI T1.231規格[ANSI- T1.231]になったことに関する遅い、しかし、最終的でない草稿に基づいています。 定義が本書ではANSI T1.231ドキュメントとの定義に合っていないなら、implementerは本書では説明された定義に続くはずです。
2.4.1. Error Events
2.4.1. 誤り出来事
Bipolar Violation (BPV) Error Event A bipolar violation error event, for B3ZS(HDB3)-coded signals, is the occurrence of a pulse of the same polarity as the previous pulse without being part of the zero substitution code, B3ZS(HDB3). For B3ZS(HDB3)-coded signals, a bipolar violation error event may also include other error patterns such as: three(four) or more consecutive zeros and incorrect polarity (See T1.231 section 7.1.1.1.1).
B3ZS(HDB3)が信号をコード化したので、バイポーラViolation(BPV)誤りEvent Aバイポーラ違反誤り出来事は代替がコード化するゼロものの一部であることのない前のパルスと同じ1パルスの極性の出来事です、B3ZS(HDB3)。 B3ZSに関しては、(HDB3)は信号をコード化しました、また、バイポーラ違反誤り出来事が以下などの他の誤りパターンを含むかもしれません。 T1.231部7.1を見てください。3時(4)分か、より連続したゼロと不正確な極性、(.1 .1 .1)。
Nicklass Standards Track [Page 10] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[10ページ]RFC3896
Excessive Zeros (EXZ) Error Event An EXZ is the occurrence of any zero string length equal to or greater than 3 for B3ZS, or greater than 4 for HDB3 (See T1.231 section 7.1.1.1.2).
T1.231部7.1を見てください。過度のZeros(EXZ)誤りEvent An EXZがどんなB3ZSのためのストリング長同輩か3以上、またはHDB3のための4以上のゼロ発生である、も(.1 .1 .2)。
Line Coding Violation (LCV) Error Event This parameter is a count of both BPVs and EXZs occurring over the accumulation period. An EXZ increments the LCV by one regardless of the length of the zero string. (Also known as CV-L. See T1.231 section 7.4.1.1.)
線Coding Violation(LCV)誤りEvent ThisパラメタはBPVsとEXZsの両方が蓄積の期間、現れるカウントです。 ゼロものの長さにかかわらず1によるLCVが結ぶEXZ増分。 (また、CV-Lとして、知られています。 T1.231セクション7.4.1.1を見てください。)
P-bit Coding Violation (PCV) Error Event For all DS3 applications, a coding violation error event is a P-bit Parity Error event. A P-bit Parity Error event is the occurrence of a received P-bit code on the DS3 M-frame that is not identical to the corresponding locally-calculated code (See T1.231 section 7.1.1.2.1).
P-ビットCoding Violation(PCV)誤りEvent For、すべてのDS3アプリケーション、コード化違反誤り出来事はP-ビットParity Error出来事です。 T1.231部7.1を見てください。P-ビットParity Error出来事が対応する局所的に計算されたコードと同じでないDS3Mフレームにおける容認されたP-ビット・コードの出来事である、(.1 .2 .1)。
C-bit Coding Violation (CCV) Error Event For C-bit Parity and SYNTRAN DS3 applications, this is the count of coding violations reported via the C-bits. For C-bit Parity, it is a count of CP-bit parity errors occurring in the accumulation interval. For SYNTRAN, it is a count of CRC-9 errors occurring in the accumulation interval (See T1.231 section 7.1.1.2.2).
C-ビットCoding Violation(CCV)誤りEvent ForはParityとSYNTRAN DS3アプリケーションにCで噛み付いて、これはC-ビットで報告された違反をコード化するカウントです。 C-ビットParityに関しては、それは蓄積間隔に起こるCP-ビットパリティエラーのカウントです。 T1.231部7.1を見てください。SYNTRANに関して、それが蓄積間隔に発生するCRC-9誤りのカウントである、(.1 .2 .2)。
2.4.2. Performance Parameters
2.4.2. パフォーマンスパラメタ
All performance parameters are accumulated in fifteen minute intervals and up to 96 intervals (24 hours worth) are kept by an agent. Fewer than 96 intervals of data will be available if the agent has been restarted within the last 24 hours. In addition, there is a rolling 24-hour total of each performance parameter.
すべての性能パラメタが15分の間隔と最大96回の間隔に蓄積される、(24時間、価値) エージェントによって保たれます。 エージェントがここ24時間以内に再出発されたなら、データの96回未満の間隔が利用可能になるでしょう。 さらに、それぞれの性能パラメタの回転している24時間の合計があります。
There is no requirement for an agent to ensure fixed relationship between the start of a fifteen minute interval and any wall clock; however some agents may align the fifteen minute intervals with quarter hours.
エージェントが15分の間隔の始まりとどんな柱時計との固定関係も保証するという要件が全くありません。 しかしながら、15分の間隔を4分の1時間に一直線にするエージェントもいるかもしれません。
Performance parameters are of types PerfCurrentCount, PerfIntervalCount and PerfTotalCount. These textual conventions are all Gauge32, and they are used because it is possible for these objects to decrease. Objects may decrease when Unavailable Seconds occurs across a fifteen minutes interval boundary. See Unavailable Seconds discussion later in this section.
タイプのPerfCurrentCount、PerfIntervalCount、およびPerfTotalCountにはパフォーマンスパラメタがあります。 これらの原文のコンベンションはすべてGauge32です、そして、これらの物が減少するのが、可能であるので、それらは使用されています。 Unavailable Secondsが15分の間隔境界の向こう側に起こると、物は減少するかもしれません。 後でこのセクションのUnavailable Seconds議論を見てください。
Nicklass Standards Track [Page 11] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[11ページ]RFC3896
Line Errored Seconds (LES) A Line Errored Second is a second in which one or more CV occurred OR one or more LOS defects. (Also known as ES-L. See T1.231 section 7.4.1.2.)
線Errored Seconds(LES)A線Errored Secondは1秒です。起こった1CVのより多くのOR1LOSが亡命する (また、ES-Lとして、知られています。 T1.231セクション7.4.1.2を見てください。)
P-bit Errored Seconds (PES) An PES is a second with one or more PCVs OR one or more Out of Frame defects OR a detected incoming AIS. This gauge is not incremented when UASs are counted. (Also known as ESP-P. See T1.231 section 7.4.2.2.)
P-ビットErrored Seconds、(PES) PESは1PCVs OR1がある1秒であるかFrame欠陥ORの、より多くのOutが検出された入って来るAISです。 UASsが数えられるとき、このゲージは増加されていません。 (また、超能力Pとして、知られています。 T1.231セクション7.4.2.2を見てください。)
P-bit Severely Errored Seconds (PSES) A PSES is a second with 44 or more PCVs OR one or more Out of Frame defects OR a detected incoming AIS. This gauge is not incremented when UASs are counted. (Also known as SESP-P. See T1.231 section 7.4.2.5.)
P-ビットSeverely Errored Seconds(PSES)A PSESが44がある1秒であるか、より多くのPCVsがOR1であるかFrame欠陥ORの、より多くのOutが検出された入って来るAISです。 UASsが数えられるとき、このゲージは増加されていません。 (また、SESP-Pとして、知られています。 T1.231セクション7.4.2.5を見てください。)
C-bit Errored Seconds (CES) An CES is a second with one or more CCVs OR one or more Out of Frame defects OR a detected incoming AIS. This count is only for the SYNTRAN and C-bit Parity DS3 applications. This gauge is not incremented when UASs are counted. (Also known as ESCP-P. See T1.231 section 7.4.2.2.)
C-ビットErrored Seconds、(CES) CESは1CCVs OR1がある1秒であるかFrame欠陥ORの、より多くのOutが検出された入って来るAISです。 このカウントはSYNTRANとC-ビットParity DS3アプリケーションのためだけのものです。 UASsが数えられるとき、このゲージは増加されていません。 (また、ESCP-Pとして、知られています。 T1.231セクション7.4.2.2を見てください。)
C-bit Severely Errored Seconds (CSES) A CSES is a second with 44 or more CCVs OR one or more Out of Frame defects OR a detected incoming AIS. This count is only for the SYNTRAN and C-bit Parity DS3 applications. This gauge is not incremented when UASs are counted. (Also known as SESCP-P. See T1.231 section 7.4.2.5.)
C-ビットSeverely Errored Seconds(CSES)A CSESが44がある1秒であるか、より多くのCCVsがOR1であるかFrame欠陥ORの、より多くのOutが検出された入って来るAISです。 このカウントはSYNTRANとC-ビットParity DS3アプリケーションのためだけのものです。 UASsが数えられるとき、このゲージは増加されていません。 (また、SESCP-Pとして、知られています。 T1.231セクション7.4.2.5を見てください。)
Severely Errored Framing Seconds (SEFS) A SEFS is a second with one or more Out of Frame defects OR a detected incoming AIS. This item is not incremented during unavailable seconds. (Also known as SAS-P. See T1.231 section 7.4.2.6.)
厳しく、Errored Framing Seconds(SEFS)A SEFSは1がある1秒であるかFrame欠陥ORの、より多くのOutが検出された入って来るAISです。 この項目は入手できない秒の間、増加されません。 (また、SAS-Pとして、知られています。 T1.231セクション7.4.2.6を見てください。)
Unavailable Seconds (UAS) UAS are calculated by counting the number of seconds that the interface is unavailable. The DS3 interface is said to be unavailable from the onset of 10 contiguous PSESs, or the onset of the condition leading to a failure (see Failure States). If the condition leading to the failure was immediately preceded by one or more contiguous PSESs, then the DS3 interface unavailability starts from the onset of these PSESs. Once unavailable, and if no failure is present, the DS3 interface becomes available at the onset of 10 contiguous seconds with no PSESs. Once unavailable, and if a
入手できないSeconds(UAS)UASは、インタフェースが入手できないことの秒の数を数えることによって、計算されます。 DS3インタフェースは10隣接のPSESsの開始、または失敗につながる状態の開始で入手できないと言われています(Failure Statesを見てください)。 失敗につながる状態がすぐに1隣接のPSESsによって先行されたなら、DS3インタフェース使用不能はこれらのPSESsの開始から始めます。 一度入手できなく、どんな失敗も存在していないなら、DS3インタフェースは隣接の10秒の開始ときにPSESsなしで利用可能になります。 一度入手できなく、aです。
Nicklass Standards Track [Page 12] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[12ページ]RFC3896
failure is present, the DS3 interface becomes available at the onset of 10 contiguous seconds with no PSESs, if the failure clearing time is less than or equal to 10 seconds. If the failure clearing time is more than 10 seconds, the DS3 interface becomes available at the onset of 10 contiguous seconds with no PSESs, or the onset period leading to the successful clearing condition, whichever occurs later. With respect to the DS3 error counts, all counters are incremented while the DS3 interface is deemed available. While the interface is deemed unavailable, the only count that is incremented is UASs.
失敗が存在している、DS3インタフェースは隣接の10秒の開始ときにPSESsなしで利用可能になります、失敗開拓地時間が10秒以下であるなら。 失敗開拓地時間が10秒以上であるなら、DS3インタフェースはうまくいっている開拓地状態に通じながら、PSESsのない隣接の10秒の開始、または開始の期間に利用可能になります、どれが後で起こっても。 DS3誤り件数に関して、DS3インタフェースは利用可能であると考えられますが、すべてのカウンタが増加されています。 インタフェースは入手できないと考えられますが、唯一の増加しているカウントがUASsです。
Note that this definition implies that the agent cannot determine until after a ten second interval has passed whether a given one-second interval belongs to available or unavailable time. If the agent chooses to update the various performance statistics in real time then it must be prepared to retroactively reduce the PES, PSES, CES, and CSES counts by 10 and increase the UAS count by 10 when it determines that available time has been entered. It must also be prepared to adjust the PCV, CCV, and SEFS count as necessary since these parameters are not accumulated during unavailable time. Similarly, it must be prepared to retroactively decrease the UAS count by 10 and increase the PES, CES, PCV, and CCV counts as necessary upon entering available time. A special case exists when the 10 second period leading to available or unavailable time crosses a 900 second statistics window boundary, as the foregoing description implies that the PCV, CCV, PES, CES, PSES, CSEC, SEFS, and UAS counts for the PREVIOUS interval must be adjusted. In this case successive GETs of the affected dsx3IntervalPSESs and dsx3IntervalUASs objects will return differing values if the first GET occurs during the first few seconds of the window.
この定義が、12番目の間隔が過ぎた後までエージェントが、2分の1の与えられた間隔が利用可能であるか入手できない時間に属するかどうかと決心できないのを含意することに注意してください。 エージェントが、リアルタイムで様々な性能統計をアップデートするのを選ぶなら、使用可能時間が入られたことを決定すると、PES、PSES、CES、およびCSESカウントを10遡及して抑えて、UASカウントを10増加させるのは準備していなければなりません。 また、PCVを調整するのも準備していなければなりません、CCV、そして、これらのパラメタが入手できない時間蓄積されないので、SEFSは必要に応じて数えます。 同様に、使用可能時間に入るときUASカウントを10遡及して減少させて、必要に応じてPES、CES、PCV、およびCCVカウントを増加させるのは準備していなければなりません。 利用可能であるか入手できない時間までの10第2ピリオドの先導が900 2番目の統計窓の限界に交差するとき、特別なケースは存在しています、以上の記述が、PREVIOUS間隔の間のPCV、CCV、PES、CES、PSES、CSEC、SEFS、およびUASカウントを調整しなければならないのを含意するとき。 この場合、最初のGETが窓の最初の数秒の間、起こると、影響を受けるdsx3IntervalPSESsとdsx3IntervalUASs物の連続したGETsは異なった値を返すでしょう。
The agent may instead choose to delay updates to the various statistics by 10 seconds in order to avoid retroactive adjustments to the counters. A way to do this is sketched in Appendix B.
エージェントは、カウンタとして遡及修正を避けるために10秒までに様々な統計にアップデートを遅らせるのを代わりに選ぶかもしれません。 これをする方法はAppendix Bにスケッチされます。
In any case, a linkDown trap shall be sent only after the agent has determined for certain that the unavailable state has been entered, but the time on the trap will be that of the first UAS (i.e., 10 seconds earlier). A linkUp trap shall be handled similarly.
どのような場合でも、エージェントが、入手できない状態が入られたと確かに決心した後にだけlinkDown罠を送るものとしますが、罠の時間は最初のUAS(すなわち、10秒前)のものになるでしょう。 linkUp罠は同様に扱われるものとします。
According to [ANSI-T1.231] unavailable time begins at the _onset_ of 10 contiguous severely errored seconds -- that is, unavailable time starts with the _first_ of the 10 contiguous SESs. Also, while an interface is deemed unavailable all counters for that interface are
[ANSI-T1.231]に従って、入手できない時間は隣接の厳しくerroredされた10秒の_開始_で始まります--すなわち、入手できない時間は_から10隣接のSESsの最初の_を始動します。 また、インタフェースは入手できないと考えられますが、そのインタフェースへのすべてのカウンタがそうです。
Nicklass Standards Track [Page 13] RFC 3896 DS3/E3 MIB September 2004
MIB2004年9月の3DS3/EのNicklass標準化過程[13ページ]RFC3896
frozen except for the UAS count. It follows that an implementation which strictly complies with this standard must _not_ increment any counters other than the UAS count -- even temporarily -- as a result of anything that happens during those 10 seconds. Since changes in the signal state lag the data to which they apply by 10 seconds, an ANSI-compliant implementation must pass the one-second statistics through a 10-second delay line prior to updating any counters. That can be done by performing the following steps at the end of each one second interval.
UASカウントを除いて、凍ります。 それは、厳密にこの規格に従う実現はUAS以外のどんなカウンタもそれらの10秒間起こるものは何でもの結果、一時さえ数える_増分ではなく、_がそうしなければならないのに続きます。 信号状態の変化がそれらが10秒までに適用するデータを遅れさせるので、どんなカウンタもアップデートする前に、ANSI対応することの実現は10秒の遅延線に2分の1の統計を通さなければなりません。 それぞれ2番目の間隔の終わりに以下のステップを実行することによって、それができます。
i) Read near/far end CV counter and alarm status flags from the hardware.
i) ハードウェアから近いか遠い端のCVカウンタとアラーム状態旗を読んでください。
ii) Accumulate the CV counts for the preceding second and compare them to the ES and SES threshold for the layer in question. Update the signal state and shift the one-second CV counts and ES/SES flags into the 10-element delay line. Note that far-end one-second statistics are to be flagged as "absent" during any second in which there is an incoming defect at the layer in question or at any lower layer.
ii) 2番目に、先行のためのCVカウントを蓄積してください、そして、問題の層のためにESとSES敷居とそれらを比較してください。 2分の1のCVが数えて、ES/SESが10要素の遅延線に旗を揚げさせる信号状態とシフトをアップデートしてください。 遠端の2分の1の統計が問題の層における、または、どんな下層における入って来る欠陥があるどんな2番目の間も「休んだ」状態で旗を揚げられることであることに注意してください。
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